2020 júliusi változások 2.

Kategória: Július

2020 Július 01-től életbe lépő változások I.

2. rész a számlázó programokról

 

A kézi számlatömbben kiállított számlákat már említettem, hogy kézzel kell teljesíteni egy meghatározott felületen.

Amennyiben meg akarjuk könnyíteni a dolgunkat, és nem szeretnénk duplán dolgozni, akkor aki még nem tette, ajánlatos elgondolkozni a programmal történő számlázásról. Előnyei:

  1. Nem kell kézzel bajlódni az adatszolgáltatással, a program ezt megteszi helyettünk. (bizonyos technikai feltételek és beállítás azonban kell hozzá).
  2. Ellenőrzi az adatokat, pl az adószám esetében. (hibalehetőség csökkentés).
  3. A sorszám folytonos, nem maradtad ki, mint amikor a számlatömbben véletlenül többet lapoz.
  4. Olvasható. A kézírása sajnos nem mindenkinek olvasható, így ezt ki lehet küszöbölni.
  5. A dátum sem ugrálhat oda – vissza, mint ahogy a papír számlatömb nem szólt érte, hogy május 10 . után május 8-án kelt a következő számla.
  6. Sok egyéb hibát is kiszűr, amit a papír alapúval elkövethet az ember
  7. pdf formátumban a vevő felé is lehet továbbítani, nem kell postázni, nyomtatni. Ez teljesen szabályos, nem kell előzetes hozzájárulása a vevőnek.
  8. Vannak olyan online számlázók, amelyek képesen a felénk kiállított számlákat is megjeleníteni, amennyiben a beszállító partnerünk is éppen ezt a programot használja. Segítve ezzel a saját, és könyvelőnk munkáját is, hiszen letölthető.
  9. A könyvelőnk részére sem kell kinyomtatni, elvinni, több lehetőség is van a számlák elektronikus eljuttatására.
  10. Megspórolunk egy csomó papír, illetve posta költséget, időt, utazást, ami még környezetvédelmi szempontból is hasznos.

 

Biztos vannak még előnyei, de hirtelen csak ennyi jutott az eszembe. Most jönne az kérdés, hogy mik a hátrányai, vagy buktatói? Nem nagyon tudok ilyet mondani, de van pár hasznos tudnivaló, amit érdemes tudni.

 

  1. Vannak ugyan ingyenes verziók, ingyenes csomagok, de hamar rá fogunk jönni, hogy abban nincs benne mindegyik kényelmi funkció. A díjak azért nem eget verő összegek, pár ezer forint éves költség (kb. 5.000 Ft – 15.000 Ft -ig)a vállalkozásnak, de amit meg lehet spórolni vele, az mindenképpen több.
  2. Az online számlázók használatához internet kapcsolatra van szükség. Azonban NAV adatszolgáltatást is internetes felületen kell elvégezni, így ezt semmiképpen nem tudjuk kikerülni.
  3. Figyelni kell a kitöltésnél, és az első beállításnál, aki ebben kezdőnek számít, inkább lassan, pontról pontra haladjon, nem kell addig menteni, kapkodni. Segítséget is kérhet vagy a szoftver fejlesztőktől, vagy szakembertől (könyvelő, adótanácsadó), hogy utána biztosan jól működjön, és szabályos legyen.

Könnyen bele lehet tanulni, és néha valóban haladni kell a korral, ha ez kicsi elcsépelten is hangzik, de most pont erről van szó.

 

2020. április 15.

Találatok: 174